Finance Business Partner (Nord) – Bravida

Om virksomheden

Bravida er Nordens førende leverandør af tekniske installationer og serviceydelser inden for el, vvs, ventilation og sikkerhed. Vi tilbyder alt fra design og projektering til installation, drift og vedligeholdelse. Vi har over 12.000 medarbejdere i Danmark, Sverige, Norge og Finland, og vi omsætter for ca. 23 mia. kr. om året.

Lidt fakta om Bravida:

  • 14.000 medarbejdere fordelt på godt 325 afdelinger i Sverige, Norge, Danmark og Finland.
  • Seneste 5 år har Bravida koncernen leveret et stabilt driftsresultat med EBITA mellem 6,2 og 6,9%.
  • I 2023 havde Bravida-koncernen en omsætning på SEK 29,4 mia. og en EBITA-margin på 5,9 %.
  • I 2023 havde Bravida Danmark en omsætning på DKK 4,4 mia. Og en EBITA-margin på 2,4%.
  • 3.000 medarbejdere i Bravida Danmark. Arbejdssted er Bravida’s kontor i Århus.

Læs mere på: www.Bravida.dk

Situationen

Økonomiafdelingen står over for en spændende udviklingsrejse og den nye CFO, Charlotte Skjold Pedersen, skal i gang med at transformere økonomifunktionen for bedre at kunne understøtte virksomhedens vækst og strategiske mål. Som Finance Business Partner i Region Nord vil du indgå i ledelsesteamet sammen med Regionsdirektøren og fem andre nøglepersoner.

Region Nord, som har omkring 500 medarbejdere, genererer en årlig omsætning på cirka 513 millioner kroner. Dette team spiller en afgørende rolle i at styre regionens økonomiske retning og sikre fortsat vækst og succes.

Du vil have din base i Århus, men du vil også have en del rejseaktivitet til de andre lokationer i regionen.

Dine arbejdsopgaver

Som Finance Business Partner for Region Nord vil du være en nøgleperson i økonomifunktionen og i regionens ledelse.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:

  • At levere økonomisk styring, opfølgning, rapportering og analyse på regionalt niveau i samarbejde med Director of Finance.
  • At arbejde tæt sammen med forretningen med analyser, opfølgning og drive forbedringsforslag, der kan optimere processer, performance og rentabilitet.
  • At være en værdsat sparringspartner for Regions Direktøren og de øvrige ledere i regionen, og bidrage til at understøtte deres beslutningsprocesser med datadrevne indsigter og klare KPI’er.
  • At være med til at sikre, at regionen overholder de interne og eksterne retningslinjer og krav, der gælder for økonomi, compliance og risikostyring.

Din profil

Vi forventer, at du har en relevant økonomisk uddannelse på kandidatniveau, f.eks. cand.merc., cand.oecon. eller lignende, og at du har noget erfaring fra en lignende stilling som Finance Business Partner, controller, konsulent eller revisor.

Derudover har du:

  • En solid forståelse for økonomiske processer, regnskabsprincipper og rapporteringsværktøjer, og du er vant til at arbejde med store datamængder og komplekse analyser.
  • Erfaring med at præsentere og formidle økonomisk information til forskellige målgrupper på en klar og overbevisende måde.
  • En proaktiv og løsningsorienteret tilgang, der kan arbejde selvstændigt og struktureret.
  • En stærk forretningsforståelse og et kommercielt mindset, og du kan omsætte data til værdiskabende anbefalinger.
  • En god kommunikator og samarbejdspartner, der kan opbygge tillidsfulde relationer på tværs af organisationen.
  • En fleksibel og omstillingsparat personlighed, der kan håndtere flere opgaver og prioriteringer i et omskifteligt miljø.
  • Du har et højt niveau i dansk og engelsk, både mundtligt og skriftligt, og du er fortrolig med MS Office-pakken, især Excel og PowerPoint.

Du tilbydes

Vi er en virksomhed med høje ambitioner og en stærk vækststrategi. Vi arbejder for at være den foretrukne partner for vores kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere. Vi lægger vægt på kvalitet, kompetence, ansvarlighed og engagement i alt, hvad vi gør. Vi har en åben og uformel kultur, hvor vi har det sjovt sammen og hjælper hinanden.

Vi tilbyder dig en spændende og alsidig stilling i en virksomhed, der er på en vækstrejse og er blandt de største i Danmark og Norden. Bravida’s rejse byder på masser af muligheder og udfordringer, hvor du har en central rolle I at vi lykkedes bedst muligt, og muligheden for at gøre en stor forskel i en spændende virksomhed.

Sådan kommer du i proces til stillingen

Rekrutteringsprocessen håndteres af Peoplement Executive Search.

Kontaktpersoner hos Peoplement:
Managing Partner Christian Rolin
Phone: +45 2216 2715,
Mail: rolin@peoplement.dk

eller

Partner Anne Borgen
Phone: +45 6169 0101,
Mail: anne@peoplement.dk

Du kan søge stillingen via dette link.

Om Peoplement

Peoplement tilbyder executive search og rekruttering af topledere, senior managers og nøgle specialister inden for ledelse, salg, marketing, økonomi, supply chain & operations, HR og IT.

Peoplement P/S
Strandvejen 100
DK 2900 Hellerup, Denmark