Compliance Manager – Bravida

Om virksomheden

Bravida er Nordens førende leverandør af tekniske installationer og serviceydelser inden for el, vvs, ventilation og sikkerhed. Vi tilbyder alt fra design og projektering til installation, drift og vedligeholdelse. Vi har over 12.000 medarbejdere i Danmark, Sverige, Norge og Finland, og vi omsætter for ca. 23 mia. kr. om året.

Lidt fakta om Bravida:

  • 14.000 medarbejdere fordelt på godt 325 afdelinger i Sverige, Norge, Danmark og Finland.
  • Seneste 5 år har Bravida koncernen leveret et stabilt driftsresultat med EBITA mellem 6,2 og 6,9%.
  • I 2023 havde Bravida-koncernen en omsætning på SEK 29,4 mia. og en EBITA-margin på 5,9 %.
  • I 2023 havde Bravida Danmark en omsætning på DKK 4,4 mia. Og en EBITA-margin på 2,4%.
  • 3.000 medarbejdere i Bravida Danmark.

Arbejdssted er Bravida’s kontor i København.

Læs mere på: www.Bravida.dk

Situationen

Hos Bravida er compliance afgørende inden for arbejdsmiljø, sikkerhed, miljøhensyn og kvalitetssikring, understøttet af interne kontroller. Den nye CFO, Charlotte Skjold Pedersen, har oprettet en ny stilling som Compliance Manager – en nøgleposition, der skal sikre, at finansielle processer og interne kontroller er robuste og overholder både lovgivning og interne standarder. Funktionen skal etableres og samarbejde med forretningsenheder for at identificere risici og sikre, at passende kontroller og procedurer implementeres. Effektiv implementering og løbende forbedring af disse kontroller samt træning af medarbejdere vil være afgørende for at opretholde høj compliance og støtte Bravidas fortsatte vækst og succes. Compliance Manageren vil yde support på de områder, hvor behovene identificeres.

Du vil indgå i økonomifunktionen og referere til CFO og arbejde sammen med kvalitetschefen på flere områder.

Din base vil være i København, men du vil også have en del rejseaktivitet til de andre lokationer i regionen.

Dine arbejdsopgaver

Som Compliance Manager vil du være en nøgleperson i økonomifunktionen og samarbejde med regionsledelsen i hele Bravida Danmark.

Dine arbejdsopgaver vil blandt andet omfatte:

  • Ansvarlig for at Bravida Danmark overholder compliance regler, og dermed agerer iht. gældende lovgivning, lokale og globale politikker samt interne control-retningslinjer.
  • Rådgive ledelsen og medarbejdere om compliance relaterede forhold.
  • Udarbejdelse af procedurer og interne kontroller for relevante processer samt sikre, at de bliver kommunikeret og implementeret.
  • Identificere compliance risici på tværs af virksomheden (lige fra fraud, antikorruption, konkurrencelovning, svind på byggepladsen).
  • Diverse audit-relateret rapportering og opfølgning til ledelsen for Bravida Danmark og Group i Stockh.
  • Samarbejde med forskellige afdelinger for at minimere risici forbundet med manglende overholdelse.
  • Være kontaktperson til medarbejdere ift. spm. om compliance forhold.
  • Deltagelse i ekstern revision, løbende dialog med ekstern revisor, opfølgning på revisionsanbefalinger samt sikre implementering af løsninger og initiativer.
  • Deltage i undersøgelser og andre opgaver indenfor region og division.

Din profil

Vi forventer, at du har en relevant erfaring til at kunne opbygge Compliance området i en virksomhed som Bravida, og trives med den type af rolle.

Derudover har du:

  • En cand. Merc. Aud. eller med en anden relevant økonomisk uddannelse med erfaring fra revisionsbranchen eller en lignende stilling.
  • Solid erfaring med finansielle processer, interne kontroller og compliance-udvikling, og du trives i en dynamisk arbejdsdag med mange forskellige opgaver.
  • Erfaring med at udvikle og implementere politikker, procedurer og compliance-foranstaltninger, der sikrer robusthed og overholdelse af regulative krav.
  • Erfaring med stakeholders på forskellige niveauer, og besidder evnen til at skabe tillidsfulde relationer på tværs af organisationen, fra ledelse til operationelle teams.
  • Erfaring med at kommunikere compliance-krav på en forståelig måde til forskellige interessenter og skaber gode dialoger og relationer.
  • God til at fortolke komplekse love og regulativer og omsætte dem til praktiske retningslinjer, der kan implementeres effektivt og med pragmatisme.
  • Du taler og skriver engelsk / dansk flydende.

Du tilbydes

Vi er en virksomhed med høje ambitioner og en stærk vækststrategi. Vi arbejder for at være den foretrukne partner for vores kunder, medarbejdere og samarbejdspartnere. Vi lægger vægt på kvalitet, kompetence, ansvarlighed og engagement i alt, hvad vi gør. Vi har en åben og uformel kultur, hvor vi har det sjovt sammen og hjælper hinanden.

Vi tilbyder dig en spændende og alsidig stilling i en virksomhed, der er på en vækstrejse og er blandt de største i Danmark og Norden. Bravida’s rejse byder på masser af muligheder og udfordringer, hvor du har en central rolle i at vi lykkes bedst muligt, og muligheden for at gøre en stor forskel i en spændende virksomhed.

Sådan kommer du i proces til stillingen

Rekrutteringsprocessen håndteres af Peoplement Executive Search.

Kontaktpersoner hos Peoplement:
Managing Partner Christian Rolin
Phone: +45 2216 2715,
Mail: rolin@peoplement.dk

eller

Partner Anne Borgen
Phone: +45 6169 0101,
Mail: anne@peoplement.dk

Du kan søge stillingen via dette link.

Om Peoplement

Peoplement tilbyder executive search og rekruttering af topledere, senior managers og nøgle specialister inden for ledelse, salg, marketing, økonomi, supply chain & operations, HR og IT.

Peoplement P/S
Strandvejen 100
DK 2900 Hellerup, Denmark